Czy Instagram może posłużyć do promocji biznesu?

Współcześnie rzeczywistość wirtualna zajmuje znaczące miejsce w naszym życiu. Przynosi rozrywkę, ale też pomoc w codziennych obowiązkach. Jak podają statystyki największą cześć czasu spędzamy w social mediach, wśród których wciąż najważniejszą platformą pozostaje Facebook. Oprócz niego wyrastają jednak inne potęgi, przyciągające nowych użytkowników. Tak stało się z Instagramem, który ma już miliony zarejestrowanych i aktywnych użytkowników, codziennie przeglądających miliardy zdjęć, żeby znaleźć interesujące ich treści. Trudno się dziwić, że Instagram stał się miejscem, w którym warto promować swój biznes. Jeśli zależy nam na stworzeniu skutecznego kanału promocji firmy na Instagramie, warto zastosować się do kilku, sprawdzonych działań.

Instagram kurs ze skutecznej promocji w mediach społecznościowych

Jeśli pragniemy zbudować spójny i ciekawy wizerunek w social mediach, należy poświęcić nieco czasu na przygotowanie się do działania.

Przede wszystkim, warto na samym początku określić, kim jest nasz docelowy klient, jakie są jego oczekiwania, potrzeby i bolączki. Jeśli znajdziemy sposób, aby zainteresować go naszym przekazem, to już połowa sukcesu.

W jaki sposób budować zatem angażujące treści i mocną markę na Instagramie? A może zająć się prowadzeniem linkedin i dotarciem do biznesu?

Sprawdź darmowe kursy online w Akademii Przedsiębiorczośći!

Wszyscy jesteśmy wzrokowcami?

Nie da się ukryć, że gdy spacerujemy alejkami galerii handlowych lub ulicami miast, często przyciągają nas pięknie zaaranżowane witryny sklepowe. Zjawisko określane z angielskiego jako window shopping jest znane socjologom od lat. Kupujemy pod wpływem impulsu, nastroju lub czystej chęci posiadania.

Instagram działa dla biznesu trochę, jak wirtualna witryna naszego sklepu, przyciągająca nowych klientów, którzy jeszcze nie mieli okazji nas poznać.

Aby stworzyć idealną witrynę, przede wszystkim potrzebujemy zdjęć. Niech przedstawiają detale produktów, historie z życia firmy i tak zwany backstage.

Jakie powinny być same zdjęcia? Przede wszystkim profesjonalne – dopracowane i odpowiednio obrobione. Pamiętajmy, że dzięki nim kreujemy wizerunek marki. Publikujmy wyłącznie unikatowe treści, które nie pojawiły się dotąd w innych kanałach społecznościowych firmy. Dzięki temu obserwujący będą chętniej śledzić nasze posty na różnych portalach.

Promuj poprzez konkursy

Innym sposobem na angażujące posty jest organizowanie konkursów lub akcji promocyjnych. Ludzie uwielbiają współzawodnictwo oraz prezenty. Dlatego gratisy wciąż znacząco zwiększają ruch na stronie oraz przekonują odwiedzających do regularnych powrotów w poszukiwaniu nowych akcji rabatowych i ofert specjalnych.

#ohashtagujTO

Hashtagi są jednym z najważniejszych narzędzi promocyjnych na Instagramie. Stanowią fenomen tej platformy, gdyż nigdzie indziej nie zdobyły aż takiej popularności.

Co dają hashtagi w biznesie? Pozwalają budować cele i misje firmy w sposób czytelny dla wszystkich obserwatorów. Stanowią też prostą i wygodną formę komunikacji.

Oprócz własnych tagów promocyjnych, koniecznie trzeba też stosować najmodniejsze hashtagi sezonu. To skuteczny sposób na dotarcie do milionów nowych użytkowników. Pamiętajmy jednak, żeby były one związane z naszą branżą. Dzięki temu budujemy spójny i profesjonalny wizerunek.

Współpraca z influencerami

Influencerzy to najszybciej rozwijająca się grupa celebrytów. Część z nich specjalizuje się w konkretnych branżach, na przykład modzie lub kosmetykach, inni tworzą blogi lifestylowe. Ich główną siłą są rzesze aktywnych obserwatorów, zapatrzonych w swoich idoli.

Współpraca z influencerami przynosi wiele korzyści dla marki. Warto zapoznać się profilami osób, które działają w naszej branży i wytypować te, które najbardziej odpowiadają nam sposobem komunikacji. Wyślijmy im nasz produkt w prezencie. Zdjęcie influencera z takim przedmiotem, opublikowane na jego lub jej profilu, zobaczą wszyscy obserwujący. Chęć naśladowania influencerów jest wciąż niezmiernie silna, więc zapewne choć część osób zapragnie mieć dokładnie to, co ich idol.

Instagram– źródło potencjalnych klientów

Oprócz bezpłatnych form promocji na Instagramie można też zastosować płatne reklamy. Jak je stworzyć? Wystarczy wykorzystać dostępny, intuicyjny kreator. Istnieje też szereg kursów z Instagrama, które uczą jak skutecznie się reklamować, żeby pozyskiwać nowych klientów. Aby wybrać najlepszy, wykorzystajmy opinie Google.

Zadbajmy o to, żeby nasz firmowy profil na Instagramie był aktualizowany regularnie i pełen angażujących treści. Wówczas możemy liczyć na poprawę wizerunku marki oraz zwiększenie grupy nowych klientów.

Powiązane wpisy

Polecane

Kominy nierdzewne w budownictwie przemysłowym

Kominy nierdzewne stanowią nieodzowny element infrastruktury w budynkach przemysłowych, zapewniając nie tylko skuteczne odprowadzanie...

Jak wybrać idealny narożnik do salonu?

Narożniki do salonu to jeden z tych elementów wyposażenia, który łączy w sobie funkcjonalność...

Czystość na nowym poziomie — dlaczego odkurzacze myjące podłogę...

Współczesne gospodarstwa domowe coraz częściej poszukują rozwiązań, które nie tylko ułatwią codzienne obowiązki, ale...

Innowacyjne kształty, tradycyjne korzenie: meble Fameg w nowej odsłonie

Fameg, ceniony producent mebli, nieustannie kreuje innowacyjne kształty, pozostając jednocześnie wiernym tradycji stolarskiej. To...

Gdzie znaleźć idealne drzwi i okna do swojego domu?

Drzwi i okna pełnią kluczową rolę w każdym domu. Nie tylko stanowią one ważny...

Jak oczyścić i zabezpieczyć drewniane elementy mebli ogrodowych przed...

Drewno stanowi niezwykły element, który dodaje naturalnego piękna i ciepła do przestrzeni. Dzięki wyjątkowym...

Sprawdź również